Gävle?

Börjar ju luta mer och mer mot att plugga i Gävle till hösten. Tror att jag nästan helt har bestämt mig för det. Vill ju läsa samhällsplanering och just Högskolan i Gävle har samhällsbyggnad som huvudprofil, plus att Lantmäteriet ligger där vilket kan betyda jobb i när jag är klar. Sen så kan man ju få ett halvår utomlands i Kanada, men nu finns det också Italien, på Sardinien! Så är tyå 95% säker på att jag ska till Gävle, men nu är frågan bara vad ska jag plugga? Samhällsplanering eller lantmäteri? Funderade även på IT/GIS, men eftersom man läser GIS kurser i både samhällsplanering och lantmäteri så känns dom bättre. Är typ lättare att få jobb om man pluggar lantmäteri, och så kan man välja ekonomisk/juridisk inriktning för att få en lite bredare utbildning. Men det är ju samhällsplaneringen jag vill helst tror jag... Har ju nästan två veckor till att fundera så får se. Fördelen med Gävle, jämfört med Lund som jag funderade på förut, är ju möjlighet till utlandsstudier, betydligt lättare att få bostad, närheten till Stockholm. Sen kanske inte Gävle är världens roligaste stad men vad vet jag, kan ju bli skitkul!

Kommentarer
Postat av: Pernilla

Lund har väl också utbytesprogrammojs, vet minst två som dratt iväg (en tll australien och nu en till york, england), men kanske inte på de program du kikar på eller?



Men yey, du verkar inställd på Gävle :D Vad nice. Åk dit ngn dag nu och ta en titt, brukar seal the deal tror jag :D hur långt ifrån ligger det sthlm? ser inte långt ut..kan va mysigt att ändå vara nära familj å vänner etc. Men i lund med boende och sånt, du blir väl sån novisch då att du får större chans med boende direkt iomed att du bor så långt bort? ; )

2011-04-03 @ 18:34:06
URL: http://burningshades.wordpress.com
Postat av: agnes

haha då kan du vara med på Grannfejden!!!

2011-04-03 @ 18:40:31
Postat av: Felicia

Nä precis, inte på mitt program.



Vet inte exakt hur långt bort det ligger, max 3 timmar med bil (men gissar att det är lite kortare). Snabbare med tåg. Har varit där några gånger, men lär nog inte åka dit innan man ska ha sökt in. Men kommer nog göra några besök i vår/sommar om det nu skulle bli Gävle. Vet inte riktigt hur det funkar i Lund och vilka som har företräde. Min mamma har en kompis vars dotter pluggar sitt tredje år där och flyttar runt lite då och då, känner att jag inte riktigt vill ha det så...



Åhh, Grannfedjen! Äntligen kan jag va med i tv!!!

2011-04-03 @ 22:46:25
URL: http://whitenoize.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0